Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Η Ακρόπολη των Αθηνών, οι αρχαίοι σοφοί και το άγνωστο παρελθόν μας (μέρος 2ο).

Το άρθρο γράφτηκε από τον Freddie Levy και δημοσιεύθηκε στο https://www.ancient-origins.net στις 12 Φεβρουαρίου 2020. Παρουσιάζεται εδώ σε δύο μέρη. Αν δεν έχετε ήδη διαβάσει το πρώτο μέρος, μπορείτε να μεταβείτε σ' αυτό πατώντας εδώ.


Μια ενδιαφέρουσα ανακάλυψη του 20ου αιώνα έφερε στο φως περίπλοκα αετώματα, που βρέθηκαν ακριβώς νότια του Παρθενώνα, κοντά στο χαμένο πλέον κυκλώπειο τείχος, που πιστεύεται ευρέως από τους ειδικούς (αλλά δεν είναι αποδεκτό για ορισμένους) ότι είναι σύγχρονα από την εποχή της κατασκευής του Εκατόμπεδων (ενός δωρικού ναού, πρόδρομου του Παρθενώνα) των αρχών του 6ου αιώνα π.χ., δίνοντάς μας μια νέα οπτική για εκείνη την εποχή.

Στη δεξιά πλευρά του δυτικού αετώματος, υπάρχει μια μορφή μισού ανθρώπου, μισού φιδιού. Η βασική άποψη σχετικά με αυτή την μορφή είναι ότι αντιπροσωπεύει τον τρισώματο Δαίμονα Τρίτωνα των ελληνικών μύθων, αν και την ονομασία Δαίμων οι αρχαίοι Έλληνες την χρησιμοποιούσαν μερικές φορές και για τους θεούς. Οι Δαίμονες είναι ενδιαφέροντες από μόνοι τους. Θεωρούνταν ότι ήταν οι αρχικοί κυβερνήτες του ανθρώπου υπό την εποπτεία του Κρόνου, έχοντας την ικανότητα να ταξιδεύουν οπουδήποτε στον κόσμο, να διαθέτουν εξαιρετική νοημοσύνη και την ικανότητα να προβλέπουν το μέλλον.

Ο τρισώματος "Δαίμονας" από το δυτικό αέτωμα του Εκατόμπεδον, Μουσείο Ακρόπολης. Credit: Andy Hay
Αυτό που θεωρώ ενδιαφέρον εδώ είναι ότι αυτές οι μορφές μοιάζουν πολύ με την παραδοσιακή περιγραφή του ιδρυτή της πόλης, Αθηναίου βασιλιά γνωστού ως Κέκροπα.

Οι σύγχρονοι ακαδημαϊκοί θεωρούν τον Κέκροπα ως τον μυθικό πρόγονο του ελληνικού κλασσικού πολιτισμού. Εισήγαγε ανώτερους τρόπους κοινωνικής συμβίωσης μέσω του νόμου και της τάξης και διέδωσε την ανάγνωση και την γραφή ενώ πιστεύεται ότι είχε εισαγάγει τον θεσμό του γάμου και γενικά την πολιτισμένη ζωή. Αν κοιτάξετε προσεκτικά την εμφάνιση του "Δαίμονα" παραπάνω, και μετά την εικόνα του Κέκροπα παρακάτω, η εμφάνιση είναι παρόμοια - ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στην προβολή της γενειάδας και του στυλιζαρισμένου κεφαλιού, μαζί με το ελικοειδές κάτω μισό του σώματος.

Οι αρχαίοι ιστορικοί θεωρούσαν σίγουρα τον Κέκροπα ως πραγματική ιστορική προσωπικότητα. Ο Θουκυδίδης τον 5ο π.χ. αιώνα περιγράφει λεπτομερώς πώς κυβερνήθηκε η περιοχή της Αττικής  «υπό τον Κέκροπα  ...», και ο πρώτος ιστορικός Ηρόδοτος έγραψε για την ίδια περίοδο λεπτομέρειες μιας εποχής «όταν ο Κέκροπας ήταν βασιλιάς [και οι κάτοικοι της πόλης] ονομάστηκαν Κεκροπίδες» μετά από αυτόν τον ηγέτη.
Κέκρωπας. (Public Domain)

Πιθανότατα έχετε ακούσει για μύθους και άλλων πολιτισμών από όλο τον κόσμο, όπου γενειοφόρες φιγούρες με χαρακτηριστικά ερπετών ή ψαριών συχνά λατρεύονται και ως εκείνα τα μεγάλα, συχνά θεϊκά όντα, που πιστεύεται ότι έχουν διαδώσει τη σοφία και τη γνώση του ανώτερου πολιτισμού μεταξύ των πρωτόγονων ανθρώπων.

Το διάσημο φτερωτό φίδι της Κεντρικής Αμερικής - Quetzalcoatl, η κινεζική φιγούρα - Fu Xi, οι ψαρόμορφες μορφές από τις μεσοποτάμιες και τις Βεδικές παραδόσεις - Oannes, Matsya (απεικονίσεις του VIshnu) και Manu, είναι όλα παραδείγματα μιας ομάδας ανθρώπων που αναφέρεται ευρέως από τον ερευνητή Graham Hancock ως σοφοί.
Η ερπετόμορφη θεότητα Quetzalcoatl των Ολμέκων. Credit: Xuan Che.
Απεικόνιση του VIshnu. Credit: Ashley Van Haeften.
Θα μπορούσε αυτό το αέτωμα να συμβολίζει έναν από αυτούς τους σοφούς; Θα μπορούσε ο Κέκροπας να θεωρηθεί ένας από αυτούς τους σοφούς; Τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στην Ακρόπολη και στα κυκλώπεια τείχη της;
Παγκόσμιοι σοφοί
Σε όλη τη Μεσοποταμία, την Ινδία και την Κεντρική και Νότια Αμερική, αυτοί οι ιδρυτές πολιτισμών έχουν καταγραφεί ότι εμφανίστηκαν στη βαθιά προϊστορία μας. Από την άλλη σε όλα αυτά τα μέρη εντοπίζονται επίσης κυκλώπεια τείχη! Θα μπορούσε η ιστορία του Κέκροπα να είναι άλλο ένα μικρό μέρος του ελλείποντος συνδέσμου μεταξύ αυτών των αρχαίων κτισμάτων και των πραγματικών αρχιτεκτόνων τους;
Μια άλλη ένδειξη μπορεί να προέλθει από τον Έλληνα γεωγράφο Στράβωνα, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η ετυμολογία του Κέκροπα δεν είναι ελληνικής προέλευσης και τόσο ο Έλληνας ιστορικός Διόδωρος ο Σικελιώτης όσο και ο Αριστοφάνης αναφέρουν πώς ο σοφός-βασιλιάς συνοδευόμενος από μια ομάδα οπαδών, είχαν έλθει από την Σαϊδα της Αιγύπτου.
Παντοδύναμη Αίγυπτος
Ο Ηρόδοτος πιστεύει, μεταξύ άλλων, ότι η Σάις είναι ο τόπος ταφής μιας άλλης μυστηριώδους πολιτιστικής μορφής, που συνδέεται επίσης με το μεγαλύτερο μεγαλιθικό μυστήριο στη Γη, τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας. Φυσικά, δεν αναφέρομαι σε κανέναν άλλο από την αιγυπτιακή θεότητα Όσιρι.
Θα μπορούσαν να συνδεθούν οι ιστορίες του ΄Οσιρι και του Κέκροπα; Τι θα μπορούσε αυτό να σημαίνει για την πραγματική προέλευση των κυκλώπειων τειχών σε όλη τη Μεσόγειο και τη γένεση της Ακρόπολης;
Στην Αίγυπτο υπάρχουν επίσης τοιχοποιίες της κατηγορίας 2-4 και βρίσκεται μόλις 1.000 χιλιόμετρα νότια της Αθήνας. Η Ακρόπολη και τα πανάρχαια κτίσματά της θα μπορούσαν να αποδοθούν σε έναν μυστηριώδη πολιτισμό, που έχει συνδέσμους με την εποχή των Αιγυπτιακών «Πρώτων Χρόνων» (Zep Tepi) και τον ΄Οσιρι;
Οι συνδέσεις μεταξύ Βόρειας Αφρικής και Μεσογείου, Μέσης Ανατολής έως και το Νότιο Ειρηνικό, υπάρχουν και αποκαλύπτονται συστηματικά για να υποδείξουν έναν πολιτισμό, ή τουλάχιστον μια αλυσίδα πολιτισμών, που διαδίδει ένα κατασκευαστικό στιλ σε όλο τον κόσμο, ένα στυλ που αργότερα παρά τις σκληρές προσπάθειες, απέτυχε να αναπαραχθεί.
Υπάρχει σίγουρα μια σαφής σύνδεση μεταξύ όλων αυτών των σοφών και έρχεται στο προσκήνιο μια πιθανότητα να έχουμε συσχετίσει αυτά τα μεγάλα επιτεύγματα της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής με λάθος πολιτισμούς από λάθη στις χρονολογήσεις και να έχουμε αποδώσει την κατασκευή τους σε λάθος σκοπό. Θα μπορούσαν αυτοί οι μυστηριώδεις σοφοί κάποτε να έστησαν στην Ακρόπολη, με το μεγαλοπρεπές κυκλώπειο τείχος, την έδρα τους, ίσως και το παρατηρητήριο τους;
Τι μπορούμε να αποκομίσουμε;
Φυσικά, αυτή είναι μια τολμηρή θεωρία, αλλά είναι πάντα καλό να σκεφτόμαστε όλες τις δυνατότητες, ειδικά όταν υπάρχουν ουσιαστικές αποδείξεις για την υποστήριξη διαφορετικών ερμηνειών, έστω και αν αντικρούουν τις μακροχρόνιες πεποιθήσεις μας.
Όπως έχουν υποθέσει αρκετοί εδώ και πολλά χρόνια, η σύνδεση όχι μόνο των μύθων, αλλά και της αρχιτεκτονικής που κοσμεί πολλούς αρχαίους, ακόμη μυστηριώδεις χώρους σε όλο τον κόσμο αρχίζει να μετατοπίζει τη συλλογική άποψη για πολλά πράγματα, και σε αυτό το άρθρο, εγώ ελπίζω να έθεσα τα ακόλουθα ερωτήματα:
Θα μπορούσε η Ακρόπολη στην Αθήνα να είναι άλλο ένα παρεξηγημένο κλειδί, στην κατανόησή μας για το πόσο βαθιά συνδέονταν οι άνθρωποι στην αρχαιότητα;
Υπήρχαν αινιγματικές ομάδες ανθρώπων, σοφοί αν θέλετε, που ταξίδεψαν σε όλη την Γη εξαπλώνοντας τη γνώση, όπως φαίνεται εδώ με τις εντυπωσιακές, αλλά δύσκολες προς μίμηση μεθόδους κατασκευής - ειδικά τα κυκλώπεια τείχη κατηγοριών 2 έως 4;
Υπάρχουν πολλά περισσότερα ερωτήματα που θέτονται παρά απαντήθηκαν. Αυτό το θεωρώ χρήσιμο και όχι άκαρπο. Πρέπει να αμφισβητήσουμε τα πάντα. Αμφισβητήστε τις βασικές πεποιθήσεις, αμφισβητήστε το δογματικό πλαίσιο που διατηρείται εδώ και πολύ καιρό, αμφισβητήστε ότι διδάσκεται στα σχολεία. Γιατί;
Γιατί, σύμφωνα με τα λόγια του τραγουδιστή Protoje: «Information you think on your own, οr else you are a slave to the things that you know».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΘΡΟΥ: Ακρόπολη. Credit: Brando.
Ολες οι φωτογραφίες του άρθρου είναι με άδεια CC BY 2.0.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ 1ο ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: